10 savjeta za bolne noge

1. Često masirajte noge

Masiranjem nogu i stopala u pravcu bedara, koji prate smjer venskog protoka, povećava se brzina cirkulacije krvi u smjeru srca.

2. Nosite cipele s odgovarajućom petom

Cipele na visoku petu smanjuju površinu kojom stopalo dodiruje zemlju, smanjujući na taj način funkciju mišićnih pumpi, koje prilikom hodanja vuku krv iz vena prema srcu, uzrokujući da zastaje krv. Cipele s savršeno ravnim potplatom, međutim, pretjerano povećavaju površinu, zbog čega je venski pritisak nedovoljan. Preporučujemo cipele s potpeticama visine 3 do 4 cm.

3. Nosite prikladnu odjeću

Prekomjerna odjeća steže vene i sprječava protok krvi. Birajte meku odjeću i ne nosite uske hlače, steznike, kaiševe i čarape sa manjom elastičnošću. Patent s gornje ivice čarapa često je previše tijesan i djeluje na kompresiju, čak zaustavljajući cirkulaciju.

4. Potičite vensku cirkulaciju pri spavaju

Prije odlaska u krevet vježbajte sa potplatima baš kao i na biciklu. Stopala rasporedite tokom spavanja tako da budu postavljena 10 do 15 cm više, smanjujući vensku zagušenost tokom spavanja. Takođe, ne prekrivajte previše stopala kako biste izbjegli nepotrebno zagrijavanje.

5. Budite svjesni da određeni događaji u vašem životu, kao što su trudnoća i uzimanje kontracepcijskih pilula povećavaju vaše probleme s venama

Bolesti vena stopala učestalije su kod žena zbog djelovanja hormona poput estrogena i progesterona. Estrogen povećava propusnost, progesteron je odgovoran za istezanje venskih zidova. Hormoni se izlučuju u velikim količinama tokom trudnoće, što vas stavlja u visoki rizik od razvoja venskih bolesti. Ova dva hormona su takođe prisutna u tabletama za kontrolu rađanja.

6. Izbjegavajte izvor topline

Promjene temperature mijenjaju rad venskog sistema. Izlaganje stopala izravno visokoj temperaturi je štetno jer uzrokuje proširenje vena. Kao rezultat, problemi poput osjećaja teškog, umornog i zategnutog stopala povećavaju se kada su se noge ugrijale. Izbjegavajte sve izvore topline: sunce, depilacija, vruće depilacija, blatne kupke, vruće kade, saune, tople deke, jastučiće za grijanje, grijanje automobila itd.

7. Odaberite pravi sport

Najpovoljniji sport za pospješivanje venskog protoka je redovno hodanje u odgovarajućoj obući. Noga puna sitnih vena djeluje poput prave pumpe. Pri svakom koraku, potplat pomiče krv visoko u petu, a kontrakcija mišića nogu tjera krv prema srcu. Gimnastika, biciklizam, golf, ples i plivanje su također vrlo prikladni sportovi, a ne preporučujemo sport u kojima skačete iz mjesta (tenis, skvoš, nogomet, rukomet, košarka ili trčanje na tvrdo igralište). Takve sportske aktivnosti uzrokuju neujednačen ponavljajući pritisak na venski sistem. Stoga se vene šire, povećavajući na taj način njihov promjer, smanjujući tako protok vena.

8. Kontolišite prehranu

Jedite hranu bogatu vlaknima koja sadrže malo zasićenih masti (maslac, crveno meso) i pijte puno vode (barem litru i pol svaki dan). Na taj način izbjeći ćete dva važna uzroka visokog venskog pritiska: zatvor i prekomjernu težinu. Takođe, izbjegavajte različite tvari za stimulaciju: čaj, kafu, alkohol, duhan.

9. Pomičite noge pri svakoj prilici

Izbjegavajte dugotrajno stajanje i sjedenje (posebno prekriženih nogu) jer dovode do venskih bolesti. Zbog zakona gravitacije izazivaju zadržavanje krvi u venama, što se naziva venska zagušenja ili venska zastoja. Ako se vaš posao obavlja u ovim okolnostima, napravite kratku šetnju ili biciklizam nekoliko puta dnevno. Na dugim putovanjima automobilom, vlakom ili avionom, redovna kratkotrajna šetnja takođe će progurati krv kroz vaše vene na svakih sat vremena.

10. Rashlađujte noge

Tuširanje stopala hladnom vodom ubrzava venski protok, smanjuje osjećaj teških stopala i ublažava bol. Počnite se tuširati hladnom vodom do gležnja, a zatim se postepeno tuširajte prema bedrima otprilike minutu ili dvije. Hodanje u vodi, međutim, ujedinjuje divnu kombinaciju hladnoće i fizičke aktivnosti.

Reference:

  • Brošura o kroničnim bolestima vena, DET KVB LP PTS C1 20-21, 10.2020.

Stručno recenzirao: Doc. dr. Azur Azabagić, Dr. med., Specijalista kardiovaskularni hirurg