Higijenski savjeti

Pražnjenje crijeva

Normalan ritam defekacije varira kod svakog pojedinca. Potpuno je normalno pražnjenje crijeva jednom na dan ili nekoliko puta dnevno, ovisno od osobe do osobe. Nemojte odlagati pražnjenje, već ga izvršite čim osjetite poziv, ako je to moguće. Pražnjenje se mora izvršiti brzo, najviše u roku od pet minuta, bez dužeg sjedenja na WC školjci ili naprezanja. Naime, ako stolicu blokiramo prečesto, rektalni refleks nabrekne i mišići se prestanu opuštati, što rezultira nadimanjem i poteškoćama u pražnjenju. Ako postoje problemi s konstipacijom i poteškoćama u drenaži, preporučuje se upotreba glicerinskih čepića, uljanih čepića, maslinovog ulja ili bilo koje druge prirodne masti. Uvođenje u analni kanal ubrzava drenažu i smanjuje trenje između fecesa i stijenke analnog kanala, čime se značajno smanjuje mogućnost ozljeda i posljedično problema. Konzistentnost fecesa je takođe važna; treba biti dobro oblikovan, mekše konzistencije i malo vlažan.

Prehrana:

Pijte puno tečnosti, izbjegavajte alkohol i začinjenu hranu. Pijenje velike količine tekućine preporučuje se za regulaciju konzistencije fecesa, uz istovremeno konzumiranje mineralne vode s magnezijem i povećanog unosa vlakana dijetom. Vlakana sadrže većina sjemenki, pasulj, grašak, orašasti plodovi, a najviše svježe voće i povrće. Takođe, izbjegavajte konzumaciju velike količine alkoholnih pića, kafe, sode, sirćeta ili kisele i začinjene hrane.

Rekreacija:

Redovito vježbanje i fizička sprema dobro utiču na opće stanje i probavu. Izbjegavajte dizanje teškog tereta. Izbjegavajte sportove poput biciklizma ili jahanja konja kada imate problema.

Higijena:

Potrebna je redovna promjena donjeg rublja i redovita njega.Operite analnu regiju pod tekućom vodom, ali ne usmeravajte tuš ili vodu pod pritiskom direktno prema otoku jer voda pod pritiskom može dovesti do oštećenja. Na koži postoji zaštitni sloj koji se može oštetiti pretjeranim pranjem, upotrebom gela i sapuna ili grubim brisanjem ručnikom, izlažući kožu mogućim infekcijama. Nježno koristite samo mekani toaletni papir. Također preporučujemo da ne koristite hidratantne maramice, već samo vlažnu tkaninu ili gazu. Podmažite područje prirodnim hranjivim mastima barem jednom dnevno. Utrljajte mast u stijenke stražnjeg dijela analnog kanala. Ako masti i kreme dolaze s aplikatorima, izbjegavajte ih koristiti, jer prst jamči najbolju kontrolu nanošenja, pritiska i otkrivanja bilo kakvih nesavršenosti.

Stres:

Mentalni ili fizički stres ima snažan učinak na sveukupno fizičko stanje i probavu, kao i na razvoj hemoroida. Uz naprezanje prilikom pražnjenja, prekomjernu fizičku aktivnost ili težak fizički rad, mogućnost pojave hemoroida je veća.

Ostalo:

Izbjegavajte pretjeranu toplinu i usku odjeću. Ne zadržavajte se predugo na toplim mjestima (poput sauna, bazena s toplom vodom). Izbjegavajte nošenje vrlo uske odjeće.

Genetički faktori:

Nasljednost takođe ima određeni uticaj. Pretpostavlja se da će se neke bolesti češće pojaviti, uz sve dodatne faktore, takođe zbog genetske predispozicije.

Najvažnije je posjetiti ljekara u slučaju problema!

Reference:

Stručno recenzirao: dr.med.Amir Čehajić, internista gastroenterolog